Blog

Mikronutrienty a imunitní systém

Rýma a kašel na každém rohu. Jak můžu výživou podpořit imunitu? Nejlepší podporou imunitního systému je pestrá strava! V článku jsem se zaměřila na mikronutrienty, které přispívají k normální funkci imunitního systému. Uvádím především hlavní zdroje a příklad potraviny, která by pokryla denní potřebu mikronutrientu.

Základní informace o potravinových alergiích

V tomto článku najdete základní informace o potravinových alergií: co je to potravinová alergie, jak často se vyskytuje, na jaké potraviny můžeme být alergičtí, jak se potravinové alergie projevují, jak se diagnostikují, jak se léčí a co nejsou potravinové alergie v pravém slova smyslu. Dále se zde můžete dočíst o tom, jak přistupovat k eliminační dietě.

Pět základních myšlenek k zavádění příkrmů

Článek shrnuje pět základních myšlenek výživy batolat k zavádění příkrmů – kojení, načasování zavádění příkrmů, způsob zavádění příkrmů, potraviny vhodné pro první příkrmy a železo v dětské stravě. S ohledem na velké množství informací kolující o dětské výživě a kojení doporučuji mít základní kvalitní informace již před porodem. Bohužel nezřídka dostávají rodiče protichůdná doporučení a je absolutně logické, že je obtížné se v tom následně vyznat.

Vliv kouření na tělesnou hmotnost

Nekuřáctví a udržení tělesné hmotnosti patří mezi důležité faktory k udržení zdraví. Kouření ovlivňuje člověka komplexně. Má také vliv na tělesnou hmotnost a rozložení tuk v těle. Tělesná hmotnost je ovlivněna především změnou metabolismu, změnou chuťových preferencí a odlišným výživovým chováním kuřáků oproti nekuřákům. Při zanechání kouření může dojít k nárůstu tělesné hmotnosti.

10 tipů k zamyšlení pro ženy, které chtějí snížit hmotnost

V článku jsem pro vás připravila 10 tipů k zamyšlení především pro ženy, které chtějí snížit hmotnost. Jestli by pro vás bylo vhodné snížení hmotnosti zjistíte podle ukazatele BMI a obvodu pasu. Za 3 nejdůležitější tipy k zamyšlení považuji následující: poznejte svoji motivaci k redukci hmotnosti, volte malé kroky k velkým cílům a jako první změnu v jídelníčku přidejte zeleninu.

Železo ve stravě dětí v prvních dvou letech života

Příjem železa v prvních dvou letech života je významně důležitý. Rodiče by proto měli železu v jídelníčku dítěte věnovat zvýšenou pozornost. Kvalitním zdrojem železa je zejména maso. Železo je také v rostlinných potravinách (například ořechy a luštěniny), avšak ve formě nehemové, která je výrazně hůře vstřebatelná. Vstřebatelnost železa podporuje zejména vitamin C, naopak ho inhibuje společný příjem vápníku. Doporučený denní příjem železa je 8 mg pro malé dítě ve věku od 1-3 let. Pro děti je tedy ideální pestrý jídelníček, který obsahuje i kvalitní hemové zdroje železa.

Výživové doporučení k podpoře hojení poporodní rány

Ženám po porodu se obecně doporučuje strava pestrá a vyvážená dle obecných nutričních doporučení. V jídelníčku k podpoře hojení ran je vhodné sledovat celkový příjem energie, příjem bílkovin, esenciálních mastných kyselin, antioxidačních vitaminů a minerálních látek. Dopředu připravený masovo-zeleninový vývar může být dobrou variantou k plnohodnotnému jídlu v poporodním období.